CFR SA va demara, în acest an, licitaţii cu finanţare europeană, în valoare de 1,65 miliarde euro, pentru lucrări pe Coridorul IV de Transport Pan-European, a declarat, joi, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Emil Sabo.
Acesta a precizat că, dacă la începutul anului, nivelul proiectelor cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi ce urmau să fie demarate era de 160 - 180 milioane euro, acum nivelul a ajuns la 1,65 miliarde euro, din cele 3,6 miliarde alocate acestui coridor feroviar.
Lucrările vizează sectoare precum Radna - Curtici, proiect în valoare de 350 milioane de euro ce va fi licitat în luna septembrie, iar în octombrie-noiembrie, CFR va licita sectorul Simeria - Coşlariu, lucrare de 550 milioane de euro. Primul tronson are o lungime de 52 de kilometri, iar al doilea de 68 kilometri.
"De asemenea, săptămâna aceasta alegem consultantul pentru proiectul ERTMS, Nivel 2, pe linia Chitila - Crivina, iar săptămâna viitoare vom demara licitaţia pentru alegerea constructorului pentru acest proiect, care are tot finanţare europeană, valoarea proiectului fiind de 62 milioane euro", a spus oficialul CFR.
Pe lista proiectelor ce vor fi scoase la licitaţie sunt şi Simeria - Gurasada (39 km, 720 milioane de euro) şi Coşlariu - Sighişoara (98 km, 1,08 miliarde de euro), iar proiectele ar trebui să fie finalizate în intervalul 2013 - 2014. Totodată, directorul CFR SA a anunţat că CFR va continua programul de modernizare a gărilor, fiind incluse 15 gări, iar valoarea investiţiilor este de 150 milioane de euro.
"Este foarte important să utilizăm fondurile europene pentru că dacă ne raportăm strict la buget, şi dacă bugetul companiei se majorează la anul cu 500 la sută tot ce vom putea face este să intrăm într-o normalitate în ceea ce priveşte starea căii ferate", a spus Emil Sabo. "Noi vom reabilita Coridorul IV, dar mai ne rămân peste 10.000 de kilometri de cale ferată care au nevoie de reparaţii, reabilitări etc, ori pentru asta sunt necesare alocări bugetare pe măsură, pentru că în toată Europa calea ferată este susţinută de stat", a adăugat oficialul CFR SA.
Sabo a anunţat că lucrările la cale afertă Câmpina - Predeal, situate pe Coridorul IV au avansat până la 60 la sută din volumul total, comparativ cu 30 la sută la începutul anului, urmând ca până la sfârşitul anului un fir de circulaţie să fie reabilitat complet, iar în 2011 lucrarea să fie predată în totalitate companiei.
Calea ferată din România se află într-o situaţie de sub-finanţare din 1990, ceea ce a dus la o stare precară a infrastructurii, în condiţiile în care peste 38 la sută din calea ferată are nevoie urgentă de reparaţii, situaţie similară pentru 95 la sută dintre staţii, 86 la sută din linia de alimentare electrică şi 60 la sută dintre tunelurile şi podurile feroviare. AGERPRES
Sursa informatiilor de mai sus
http://www.agerpres.ro/media/index.php/economic/item/24949-CFR-SA-va-demara-proiecte-cu-fonduri-europene-in-valoare-de-165-miliarde-euro.html